Sâmbătă 6 Martie 2021

Aniversare în dormitorul bunicii cu Herbert Sold Out

Când toată lumea de pe Pământ se ascunde de virus fugind pe fața nevăzută a Lunii, amicul Herbert Sz...

Delectare cu mousse și Avincis, ca-n vremurile bune

La ultima degustare cu vinurile Avincis, desfășurată în bula temporală fragilă numită scenariu verde...

Călătorie în Bordeaux cu ajutorul unui prieten virtual

Prima degustare din 2021 a fost una cu totul și cu totul specială, câtă vreme promotorul vinurilor s...

  • Aniversare în dormitorul bunicii cu Herbert Sold Out

  • Delectare cu mousse și Avincis, ca-n vremurile bune

  • Călătorie în Bordeaux cu ajutorul unui prieten virtual

Vineri, 03 August 2012 18:57

Nouă vinuri, câţiva producători români pentru o lume întreagă

Scris de
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Nouă vinuri româneşti au călătorit recent, alături de patru vestici, până la Caransebeş, pentru a fi prezentate în lumea bună a managerilor de multinaţionale prezenţi la inaugurarea unei noi hale de producţie AWS. E drept, ne-am fi dorit ca vinurile să fie chiar mai numeroase, însă CDViN şi Asociaţia Vestik, oricât s-ar strădui, nu pot promova vinul românesc mai mult decât producătorii înşişi şi-o doresc. Cât despre aceia care chiar o fac, adică despre prietenii noştri de meserie oameni de vin, ne-am străduit să fim pe măsura profesionalismului lor.

 

Am luat cu noi pentru plăcerea unor domni, doamne, herr-i şi damen, o proaspătă Crâmpoşie (2011) şi un tânăr Cuvée Andrei (2010) de la Avincis, un rafinat Sauvignon Blanc Vitis Vetus (2010) şi o emoţionantă Tămâioasă Românească în sec (2011) de la Prince Ştirbey, un fresh Rosé (2011), un nobil Cuvée Amaury (2010) şi un aristocratic Cuvée Charlotte (2008) de la SERVE, un venerabil Prince Matei (2000) la sticlă magnum de la Vinarte şi o artistică şi Cutie Paleologu (2008) de la Crama Oprişor. În plus, al zecelea vin, un autentic Negru de Drăgăşani (2010) de la Prince Ştirbey, avea să călătorească în bagajele CEO-urilor peste mări şi ţări drept cadou ales de noi pentru frumoase amintiri oenologice despre România.
Într-un anume fel, ne-am ocupat de tot, îngrijindu-ne să nu lipsească nici un accesoriu necesar unei degustări de vin reuşite: temperatura optimă, tirbuşoanele profesionale, gheaţa, decantoarele, paharele potrivite, antipicurătoarele etc. Şi, bineînţeles, aparatele foto care fac povestea cu atât mai credibilă.
Prezentatorul nostru, vorbitorul nostru de top, Mihai, el însuşi angajat de multinaţională, a avut grijă să expună, în engleză, istoria cramelor şi a vinurilor servite, răspunzând în acelaşi timp întrebărilor managerilor. A fost o seară încântătoare pentru toată lumea. Am putut observa cu câtă pasiune şi admiraţie vorbeau despre vinurile prezentate oameni care locuiesc la multe mii de kilometri depărtare, în lumea civilizată. Unii au preferat Crâmpoşia, încercând să-i rostească corect numele şi rugându-l pe Mihai să le mai toarne în pahar. Alţii au ales Vitis Vetus şi Tămâioasa, care au stârnit o anumită îmbujorare pe chipurile doamnelor. Un distins manager, situat foarte sus în ierarhia companiei, a avut grijă să se întoarcă de mai multe ori la frapiera cu Cuvée Amaury, rostind diferite epitete în engleză. Cuvée-urile Andrei şi Charlotte şi-au avut fanii lor discreţi, cărora Mihai nu s-a sfiit să le mai toarne un pic în pahar. Despre Prince Matei i-am auzit pe unii vorbind cu o pasiune aprinsă, iar Cutia Paleologu a avut destui admiratori entuziaşti. I-am văzut pe câţiva îngenunchind şi pozând vinurile servite. Pentru ei, imaginea oenologică a României este reprezentată de-acum cu mare succes de cinci branduri profesioniste: Avincis, Crama Oprişor, Prince Ştirbey, SERVE şi Vinarte.

Spuneam că ne-am fi dorit să fi avut mai multe vinuri la dispoziţie. Asta ne dorim în continuare, mai ales că agenda degustărilor deja se anunţă încărcată. Din păcate, unii producători, mai mari sau mai mici, mai apropiaţi ori mai îndepărtaţi, cu care am luat deja contact la cel mai înalt nivel, dar şi mai jos, la standurile prezente în festivaluri, par nu tocmai dornici să-şi prezinte şi, implicit, să-şi vândă vinul. Şi vorbesc aici de vinul premium, pe care de obicei destui membri CDViN şi-l comandă cu baxul. Există câteva cuvée-uri minunate pe care le-am adăuga oricând cu mândrie pe lista marilor vinuri româneşti care merită să fie scoase în lume. Există creaţii ale unor oenologi de top care arată cât de mult a evoluat vinul în România. Din păcate, nu putem spune asta şi despre marketingul în domeniu, acolo unde există o neseriozitate crasă şi o lipsă de parolism tradiţional balcanică, chiar dacă aceasta se exprimă uneori în limbi de circulaţie mondială. Şi asta se întâmplă, culmea, în condiţiile unui consum tot mai restrâns, de criză, şi ale unei scăderi generale a vânzărilor. Cum spuneam însă, micul nostru club de vin format din mari pasionaţi de vin nu poate face mai mult pentru vinul românesc decât îşi doresc aceia care îl produc. Promisiunile neonorate, vorbele în vânt, politeţurile şi complezenţa unora nu ţin însă de cald şi nici de target în condiţiile unei pieţe tot mai precare. Pe cuvânt de degustători împătimiţi, dar neautorizaţi.

Citit 4421 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Mai 2019 20:21
Publicitate

Pivnicer

Dacă privim înapoi, de-a lungul anului care a trecut, ne dăm seama că 2020 confirmă zicala romană că un an bisect este un an funest. Cu toată tristețea care a cuprins lumea și care ne-a cuprins și pe noi, o mică dar activă comunitate de iubitori de vin care a pierdut recent multe ființe dragi, am consemnat totuși în anul care a trecut și câteva evenimente fericite.

Caută

Publicitate