Desfășurat la parterul hotelului Park - de cinci stele - Novosadski Salon Vina a atras producători de vin din 11 țări, printre care Serbia, Croația, Macedonia, Franța, Portugalia, Turcia. De-a lungul a două zile - vineri, 20 aprilie, și sâmbătă, 21 aprilie, circa 400 de profesioniști din industria locală a vinului - negocianți, distribuitori, proprietari de restaurante, somelieri, jurnaliști de specialitate - și 2.000 de vizitatori plătitori - un bilet de intrare a costat 1.000 de dinari, circa 40 de lei - au luat parte la un eveniment dinamic și, cu siguranță, mai reușit decât multe festivaluri de gen cu tradiție din România. La asta au contribuit, neîndoielnic, cele 17 masterclass-uri și workshopu-uri din program, la care s-a intrat fie gratuit, fie cu taxe cuprinse între 800 și 1.200 de dinari. Organizatorii salonului au fost: Inițiativa Wine Identity, revista Vino & Fino, Asociația Somelierilor din Voivodina și site-ul Zlatco.com.
V.I.P.-ul salonului de vin de la Novi Sad a fost Rod Smith, Master of Wine, britanicul stabilit în sudul Franței care a făcut parte, la primele două ediții, din juriul The Wine Book of Romania. La finalul acestor rânduri puteți urmări, într-un scurt interviu, impresiile la cald ale lui Rod Smith despre Novosadski Salon Vina.
O altă prezență importantă a fost Wine Mosaic, organizație franceză ce a prezentat o selecție de vinuri artizanale și soiuri rare, aflate în pragul extincției, ce mai pot fi încă întâlnite în sudul Franței.
În imediata apropiere a încăperii în care a avut loc întâlnirea cu vinurile, zece comercianți și producători de brânzeturi și a altor produse alimentare specifice degustărilor de vin au oferit, la rându-le, degustări inedite.
Ambiția mărturisită a organizatorilor Salonului de Vin de la Novi Sad este să-l transforme în cel mai important și influent eveniment oenologic de pe teritoriul Serbiei. Ceea ce, cu siguranță, vor reuși, pentru că își propun să aducă la următoarele ediții vinuri remarcabile, produse în Europa de Sud-Est.