În ambele variante, membrii clubului au notat punctajul vinului, au evaluat preţul, au bifat sau nu intenţia de cumpărare, iar în varianta open s-a evaluat şi ambalajul (sticlă, etichetă şi ansamblu).
Pentru o cât mai bună reprezentare la nivelul clubului, au notat vinurile doi degustători autorizaţi și 21 neautorizaţi, dar cu vechime diferită în club, de patru, de trei, de doi, de un an și de câteva luni, doi dintre aceștia fiind la prima lor degustare.
Cele opt Feteşti Negre au fost alese din regiuni diferite şi din ani diferiţi. Au participat: Cramele Recaş Selene 2015; Balla Géza Stonewine 2011; Vinarte Terase Danubiene 2013; S.E.R.V.E. Terra Romana 2013, Viile Metamorfosis, gama omonimă 2013, Domeniul Vlădoi Dinastia Basarabi 2013; Casa de Vinuri Cotnari Domenii 2014; Château Vartely Individo 2014.
A fost un exerciţiu interesant atât pentru membrii, cât și pentru fondatorii clubului, pentru că am putut observa cu toții impactul brandului şi influenţa prezenţei acestor producători în club. Notarea ambalajului a fost mai puţin influenţată de partea artistică, cât de recunoaşterea brandului şi a cramei, şi în acest caz degustările, evenimentele şi prezenţa pe rafturile din club a fost esenţială.
Nu ne-a preocupat un clasament al acestor vinuri, ci doar rezultatele comparative pentru fiecare vin şi cramă, rezultate ce nu vor fi făcute publice, ci vor fi aduse doar la cunoștința fiecarei crame în parte, cu o mică analiză din partea noastră. De altfel, rezultatele nu sunt aplicabile decât la nivelul clubului.
Cum mai sunt pe piaţă destule Feteşti Negre, şi nu numai, vom continua şi anul viitor acest tip de eveniment, pentru o mai bună cunoaştere a cramelor şi mai ales pentru optimizarea vânzărilor în club.